Lördag!

Vi glömde skriva igår så därför blir det ett kort inlägg om gårdagen nu.
Dagen började som vanligt med en frukost på vår soliga balkong sen gick vi till Hatfield, ett köpcentrum som
ligger en bit härifrån.
Vi kan stolt meddela att det blev 11000 steg igår så vi känner oss nöjda.
Lunchen blev på ett steakhouse som heter Spur, de har riktigt goda kötträtter och till middag gjorde vi tacogratäng hemma.
Som ni förstår så går mycket ut på vad vi ska äta och dricka, som det nästan alltid gör när man är utomlands, så det är nog bra för hälsan att vi går några extra steg.
Då går vi vidare till bloggens huvudperson, Nellie Berglund, hon verkar nöjd med tillvaron, äter, sover, bajsar och skrattar!
Sista pencillinen kommer hon få nu på morgonen sen är det över.
Hon har som vanligt sovit bra inatt och nu strax före 8 kom hon över till storsängen och konverserade med sin mor och far.
Jag (ninna) är lite stolt över att hon faktiskt har sovit hela natten i sin egen säng för annars har jag tagit över hon på natten om hon visat minsta missnöje. Sånt är ju mysigt nu men jag måste erkänna att det är lite trångt och hon ska ju inte bli nå mindre.
I kväll kommer Gro, Axel och barnen tillbaka från "solsemestern"  så i morgon får man äntligen bli lite social igen. Ante kan dock ibland se ut som en frågetecken när han sitter och nickar åt dom när de berättar nåt, det är det där norska språket som ställer till det!!
Hur som helst så ska det bli trevligt att de kommer tillbaka.
Veckan består också av ett ambassadbesök för att få Nellies pass, som för övrigt kostar över 1000 spän och då är det ändå bara giltigt i ett par månader.
En annan sak vi ska göra som vi verkligen ser fram emot är att vi ska få besöka barnhemmet som stumpan varit på, det känns oerhört viktigt.
Som vi nog har skrivit tidigare så är man rekomenderade att stanna inomhus när det har blivit mörkt ute. Detta trodde vi skulle blir riktigt jobbigt och långtråkigt men det har det faktiskt inte vart. Utan vi har myst på med Nellie till hon har somnat och sen har vi pratat, spelat kort och sett lite filmer. Dessutom så har det ju blivit väldans tidiga kvällar för oss, småbarnsföräldrar som man är. Nån kväll har vi faktiskt varit ute fast det har hunnit bli mörkt, då vi har vart på nån restaurang. Busigt va!?
Hoppas att ni får en bra söndag för det ska vi ha!








Kommentarer
Postat av: Marie Gustavsson

Grattis Ante och Ninna! Vad kul att ni blivit föräldrar och till en sådan gullig prinsessa dessutom! Kul att läsa om er resa. Ha det så bra och lycka till! Kramar /David, Marie och Tilde i Lillpite.

2009-04-05 @ 21:11:37
Postat av: fam Wikström

Hjärtligt grattis till er lilla prinsessa!! Himmell så gullat fleck! Nyheten att ni blivit föräldrar nådde oss idag när vi var hemma hos pappa och åt söndagsmiddag. Lycka till i fortsättningen hälsar ola åsa lars eva och ivar m familjer.

2009-04-05 @ 22:17:50
Postat av: Tant Jenny

Sitter här framför datorn med ont i ryggen och nackspärr....jobbar ju natt så då blir det ju datorn och en massa krämpor.....

Väntar ju på ett inlägg så jag har nått att gotta mig i .......men inte det ;)

Jag får vänta tills imorgon......nä nu ska jag gå och sussa!

Saaaaknar er!!!!

Ps... som ni märkt så är jag numera "Tant Jenny"

Kram kram

2009-04-05 @ 23:13:24
Postat av: Anonym

Eller egentligen så vill jag ju inte vara tant...........hmmmm...måste fundera ut en bättre benämning på mig. Vill ju inte att Nellie ska kalla mig tant...nä....nu ska jag grubbla......och för all del gå och sova!!!!!!!!

2009-04-05 @ 23:16:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0