PF!!!

Då har första  PF(pappafritt)dagen kommit, än så länge går det jättebra och jag hinner med mer än jag trodde faktiskt.
Jag sitter och väntar på Monica som ska komma hit, besöket är förstås i första hand för att träffa mig, inte Nellie! Eller?

I dag har det slagit mig att jag har skapat ett behov som jag inte trodde skulle dyka upp i min hjärna, nämligen; behovet av att jämföra med andra småbarnsmammor hur barn sover, äter , skiter, gillar att bada, hur mycket dom väger osv
När jag har suttit som barnlös och lyssnat på sånt här snack tidigare så har jag tänkt; Vem sjutton bryr sig!? Och bara för att de båda råkar vara lika gamla så behöver de inte gilla samma saker eller vara exakt lika stora. Jag är trettio år och jag drar varken samma storlek eller skiter likadana korvar som mina vänner som är 30 år. Framförallt så brukar jag inte ha för vana att jämföra detta med andra.
Men kolla nu är jag likadan, jag vill bara söka upp mammor som har barn i Nellies ålder och börja jämföra!! Varför? Alla barn är ju olika man kan inte följa en mall som gäller för varenda unge. Jag vill veta om det är normalt att sova upp till 4,5 timmar mitt på dagen om man är som Nellie gammal eller om jag ger henne för mycket mat så hon kommer att få kämpa med ett matberoende i vuxen ålder för att jag lät henne äta så mycket hon ville när hon var liten.
Dessutom är jag lite sugen att gå med i nån mammagrupp och då tar väl denna diskussion ännu mera fart kan jag tänka mig...nåja jag har fått käka upp så många saker som jag tidigare sagt och tyckt så det är väl bara att inse att man förändras hela tiden.

Nä nu ska jag gå och förbereda maten och börja planera inför valborg. Ha de gott !


Kommentarer
Postat av: Linda

Kul att få träffas i morgon:-)

Kram Linda

2009-04-28 @ 18:37:45
URL: http://lindaenkvist.blogg.se/
Postat av: Pia

Haha, välkommen i oro-klubben! Tänkte själv hysteriskt ringa BVC idag för jag tycker D äter så lite. Så när hon vaknade åt hon som en häst... KRAM!

2009-04-29 @ 21:11:17
URL: http://www.poden.se
Postat av: Maya

"Att bli förälder är att få sitt hjärta utanför kroppen för resten av livet" var det nån som skrev...



Önskar Er en toppenfin Valborgshelg! =)

2009-04-30 @ 07:00:20
URL: http://maypel.wordpress.com
Postat av: Frida L

Det är en riktigt prinsessa ni har fått. Jag blir så glad av de snygga bilderna. Maria B har bekräftat via telefon att Nellie är lika glad som hon ser ut att vara på bilderna.

Hoppas att ni har det bra på den bästa vägen i världen

2009-04-30 @ 08:58:31
Postat av: Vickan

Om barn sover 4,5 timmar på dagen så är det bara att säga TACK! :-)Våra envisades med halvtimmes powernaps.



Jo, visst förändras livet om man får barn.

Och även om man har varit barnlös/infertil så hamnar man ju i en helt annan dimension när barnen väl kommer... och så måste det få vara. Man måste få diskutera, vända, vrida, ventilera sina mammatankar, mammaångestar och mammadåligasamveten. Och mammalyckan.

Som barnlös tycker man att det är vidrigt att lyssna på. Och det måste man få tycka. Just då är det svårt att förstå att folk bara orkar låta barnen ta upp hela ens livsvärld.

Kastet mellan barnlös/mamma är ganska omtumlande!

Men som f.d barnlös kan man fortfarande förstå de som längtar efter barn. Man kan skära ner på bebispratet i möjligaste mån, för man minns ju fortfarande hur jobbigt det var.



För övrigt är hon grymt söt er lilla dam!

2009-04-30 @ 09:17:59
URL: http://vickanonline.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hoppas ni får en trevlig valborgs med er SÖTA dotter , kramar från Åsa...

2009-04-30 @ 13:35:04
URL: http://pointerliv.blogspot.om

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0