We`re back!!

Nu har vi internet igen, hoppas att det stannar resten av resan!
I dag har det varit resans varmaste dag och då kommer vi på att vi ska gå en långpromenad. Snacka om att det blev varmt!
Lillan har blivit lite förkyld men honn är en hårding så förutom lite hosta och en snorig liten näsa så är hon sitt egna glada jag.
Nu ligger hon och sussar middag i mormors storsäng och när hon vaknar blir det bad i badkaret med mamsen.
I dag på promenaden gick vi förbi ett litet samhälle med en hel del affärer och bla KFC som fick stå för dagens lunch.
Men där kan jag säga hade det inte sett nåt så konstigt som en vit kvinna med ett svart barn i famnen. Ett affärsbiträde kom fram och frågade vems barn jag gick omkring med!? -Mitt! svarade jag. Då trodde hon att jag ljög och när jag sa att vi hade adpoterat henne så undrade hon hur det kunde komma sig att vi valde ett svart barn och om jag "gillade" Nellie!?
Ni vet ju att jag har lite temprament men jag svarade bara lungt att vi älskade Nellie mest i hela världen och att vi själva har fått väljavilket land hon skulle komma från.
Egentligen så var hon trevlig men många är så rätt fram här och det är ju vi svenskar inte vana vid.
Nu hör jag att det nalkas rosèvin på balkongen så nu är det bäst att jag skyndar mig.
I morgon blir det söndagsmarknad en bit härifrån, det ska bli trevligt men jag hoppas att det inte blir så varmt.


Jag kommer att sätta in detta inlägg först och sen försöka få in bilder för just nu krånglar det!

Kommentarer
Postat av: Pia, Patrik & DevikaPia

Undrade just över det, om ni kunde ha med er Nellie ut. Familjen vi åkte med hade ju ett adopterat barn sedan tidigare och de var rekommenderade att inte röra sig överallt och nog tittades det och undrades det...

2009-03-28 @ 18:07:03
URL: http://www.poden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0