Fyrabarnsmorsa!

Jag har helt ärligt faktiskt inte hunnit sitta vid datorn på flera dagar. Ante har jobbat svinlånga pass, vad sägs om 7-22 lörd och sönd plus kväll till 22.30 tors och fred.
Som grädde på moset så har vi äntligen fått hit våra bonusbarn igen och det är hur kul som helst men det blir dock lite mer jobb då man ska ordna dagen för 4 barn istället för 2. Eftersom jag allitd ska överdriva så tyckte jag att tjejen gott och väl kunde få ta hem två kompisar i går och killen en för rättvisans skull, åh vips så hade jag 7 ungar!!
Det kan låta galet att man utsätter sig för det när det är första veckan som maken jobbar och man ska försöka få vardagen att gå ihop på eget bevåg, men jag kan bara säga att jag gillar det, mycket liv och rörelse ska det va och gärna hundra bollar i luften är min melodi.
Som tur är så är ju alla barnen så snälla och duktiga och jag antar att det inte hade funkat om de hade varit vildingar, sen får jag ju lov att erkänna att jag får en hel del hjälp av kusin Emma och även Cajsa då det tex vrider om i magen och Nellie helst vill va i famnen...
Helgen började med grillning hos Jenny och Roger och sen lite bordslekar hos Terese och Jörgen, på fredagen.
På lördagen tog vi det lugnt ganska länge och sen tog jag med mig nästan hela barnaskaran till mormor Yvonne och där fick mellantjejerna ha lite mys i jaccuzin.
Kvällen avslutade vi hos farmor och farfar som hade besök av Tage och Birgitta som förstås även dom blev totalt förälskade i lilldonnan.
I dag är planerna att dra till Pitsund för att pyssla om morfar lite som fortfarande sitter i gips sen många veckor tillbaka, dessutom så är han gräsänkling i veckan och det är inte riktigt något min käre far uppskattar, han är som mig och föredrar att ha sin love hemma!

Puss på er!


Sover tryggt i pappas famn



Söt-Alma, som vanligt så finns det spår av nåt ätbart i ansiktet, denna gång på ögonbrynet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0