Gi-lasagne

Dagen har bestått av promenader...jag har gått hela 19000 steg idag!! Först på morgonen med svägerskan och sen på em med Ylva. Än så länge så kan jag stå på benen men jag blir inte förvånad om de viker sig nån gång under kvällen..
Efter morgonprommisen blev vi bjudna på frukost hos bästgrannen och sånt är ju lyxigt.

I övrigt så har lillisen varit lite tvärs över , jag får en känsla av att hon har kommit i den åldern då man börjar testa mamma lite. Eftersom vi är så bortskämda med att hon typ aldrig gråter eller klagar så är ju mitt tålamod inte det bästa, dock så har hon inte lyckats komma till min gräns än. Det är så lite om man jämför med många andra barn (se nu jämför jag igen).

I går kväll trodde maken att jag hade råkat ut för kortslutning i hjärnan när jag kom in i sovrummet med en delad lök, en kopp margarin och en blöt handduk. Men så var inte fallet, det var bara så att jag hade läst på nätet att om barnen är förkylda så kan man lägga en rå skuren lök i sovrummet, stryka margarin över bröstet och ryggen på babyn samt hänga en blöt handduk över elementet. Det funkade faktiskt men jag vet ju inte vad som var det som gjorde susen, jag älskar alternativ medicin så därför var jag tvungen att prova. Om jag får gissa så tror jag att det var löken som funkade bäst.

Sen till rubriken; det blir GI-lasagne till middag med zuccini istället för pastaplattor. Nu ska vi smaka om det blev gott!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hallå!!

Vi borde ta och styra upp nån träff här framöver, vad tror du om det?

Kram Linda

2009-05-13 @ 20:26:45
URL: http://lindaenkvist.blogg.se/
Postat av: Pia

Kul att du hinner blogga lite mer nu! Har varit bortrest så hade en hel massa att läsa ikapp :-) Imorgon ska vi till Umeå med alla 4 tummar och kolla upp dem. Efter det är det tomt i kalendern. Hur har ni det helgen 22-23-24 maj? Eller helgen efter?

2009-05-14 @ 12:35:58
URL: http://www.poden.se
Postat av: Anonym



Vilken helt underbar artikel det var i tidningen om er!!

Kram vi höres av till veckan!

2009-05-16 @ 09:13:06
URL: http://lindaenkvist.blogg.se/
Postat av: Eva

Hej!



Hittade just artikeln på PTs hemsida, tur internet finns när man är så långt borta! Vilken otroligt bra artikel och fina bilder! Det är svårt att förstå vad mycket ni har gått igenom! Stor kram!

Eva

2009-05-18 @ 05:03:42
URL: http://www.evapbloggar.blogspot.com/
Postat av: Maya

Härlig artikel i PT! Man blir så varm i hjärtat av att Ni fick Nellie :) Och jättefina bilder :)



Skickar en kram

2009-05-18 @ 10:25:09
URL: http://maypel.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0