Norrlandskändisen-Nellie

Idag var det dags för den andra norrlandstidningen att besöka oss. Nellie sov som en liten törnrosa den största delen av besöket, ända fram till mamma börja böka med mig (med flit..) så att jag vaknade med..., (jag vet att det börjar bli tjatigt men).. gissa med vad? Just det ! Ett leende!!
Nu har Ante åkt och jobbat igen så jag ska väl passa pån att göra middag till mig och Cajsa medan Nellie sover.
Som sagt var så har Kuriren varit här idag och det gick snabbt och smärtfritt.  Efter att de och PT har publicerat det i tidningen så är ju Nellie nästan norrlandskändis, kanse Nordnytt hör av sig snart?
Jag skulle ju vilja säga att mamma blir kändis, men jag har en känsla av att det är fler som kommer lägga det vackra mörka lilla ansiktet i minnet än två bleka rundkindade linslusfejs!!

Över till en annan sak, som ni förstår så har vi haft mycket besök sen vi kom hem och när man får besök så ställer man ju fram fika. Sen händer det ganska ofta att de som kommer råkar göra det vid lunchtid och eftersom det är så trveligt att sällskapa så glömmer man bort att äta lunch.. Resultatet av detta blir alldeles för mycket fika för att man har hunnit bli så hungrig.
Till er som planerar att komma och hälsa på framöver ska jag nog severa morotsstavar och yoghurt dipp, observera: nog!

Vi har också fått storfrämmande i form av Onyxen, de hade varit på Vischan och ätit och passade på att komma förbi. Mycket trevligt!

Nu är det slut för idag, tack och adjö för idag!!


Här ser man TV med grannbarnen men de verkar mer intresserade av mig. Konstigt!!

Kommentarer
Postat av: Kristina

Hej!



Jag fick tips av reporten som skrev artikeln "Nellie är svaret på all längtan" om din blogg. Jag vill tacka så mkt för att ni delade med er av ert liv. Det var underbart att läsa om ett ungt par som adopterade från Sydafrika. Vi kände igen oss i er med år av barnlöshet bakom oss. Nu står vi i startgroparna för adoption och önskar att få göra det från Sydafrika, som är min mans hemland. Jag skulle mer än gärna vilja komma i kontakt med dig. Maila om du har tid och lust.



Stort grattis till er underbar dotter!

2009-07-09 @ 22:13:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0