Piercing och palt!!

Jag måste börja med att berätta att någon hade smulat hårdbröd i våran säng medan vi var i stugan så ni kan tänka er hur mysigt det var att krypa ner under täcket. Jag som brukar känna obehag om det så bara är ett litet sandkorn längst nere vid fötterna.
Detta enormt roliga skämt brukar man göra bla för folk som har gift sig på tex bröllopsnatten,( vilket iofs hade varit bättre än nu ,för efter allt skålande så var bruden lite för ouppmärksam för att ens märka ett helt husmanspaket mellan lakanen) men det den infann sig för snart 3 år sedan så det var lite väl sent bus.
Hur som helst så ska jag försöka lista ut vem det är och detta gör jag för att jag är en hämdmänniska utan dess like. Jag vet att det inte är en trevlig egenskap men man kan inte vara stolt över allt man gör......
Då går vi vidare till rubriken; Efter ett idoget tjatande från fröken Cajsa så gcik jag slutligen med på att låta henne pierca naveln. Vi gjorde det nere på hårstudion och det verkade nästan som om jag skulle få ta med mig tösen hem på bår, för hon var så rädd att det svartmnade för hennes ögon, men det gick bra till slut.
Vi hann även in en sväng på Barnens Hus för diverse babyprylar, bla ett insektsnät till vagnen samt en speldosa som spelar klassisk musik i 20 minuter, tanken med den var att Nellie skulle få lyssna på  den och då somna själv i egen säng. Hon blir nämligen väldigt sömnig av sin musikmobil som hänger ovanför sängen men eftersom den bara spelar i ca 2 minuter innan man måste dra upp den igen så hinner hon inte somna.
Tyvärr så började hon gnällgråta efter ca 10 minuters lyssnande men skam den som ger sig, innan mamsen är klar så kommer John Blund och Nellie ligga och njuta av musiken tillsammans.

Klockan 16.30 var det palt hos svärmor och svärfar/mamma och pappa/farmor och farfar/Karin och Tore, vi kom dit 17.00 och ingen verkade förvånad över vår sena ankomst........underligt!!!!
Det var i alla fall jättegott som vanlilgt och medan jag försökte hålla mig vaken genom paltschviimen och Ante se hockey så fick Nellie bada i badkaret med sin kusin Julia. Mormor hade köpt en nu duschkräm som lukatde bubbelgum så efter badet blev man sugen på att smaka på den rena gobiten.Tur att alla var överdrivet mätta av palten.

Nä nu ska jag avsluta detta inlägg. Cajsa brukar säga: Skriv inte så långt för då är det ingen som orkar läsa.
Men då tänker jag så här, hon är fjorton år och varför hon och hennes kompisars inlägg blir typ tre rader långa är för att de har så många obegripliga förkortningar att ingen rackare över 18 år förstår vad det står. Om jag kunde lika många förkortningar som dom skulle mina inlägg också bli betydligt kortare. Nä nog är det bara att snällt skriva ut alla orden för att både jag och ni ska fatta vad vi läser.

Tyvärr blir det inga bilder idag men till er som undrar så är hon lika bedårade söt i dag!!

Dröm söta drömmar!!!


/N

Kommentarer
Postat av: Maya

Omg! Inga pix ida? ;) Cajsa kanske skulle gå över till Twitter? D e typ blog med 3 rader ;D Jag har åxå svårt å skriva kort.....Du e inte ensam ;)



(Omg = Oh my God)

(Pix = Foton, Bilder)



:D :D :D



Ha en härlig vecka!

// Maya

2009-05-05 @ 08:02:07
URL: http://maypel.wordpress.com
Postat av: caroline

Halloj! nu längat man massor till resan!!!! såg du att jag skrivit på familjeliv, just idag om att vi vill få träffa nellie!!!!! När får vi komma? puss och kram

2009-05-05 @ 18:13:34
URL: http://tankaripite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0