Sista skoterturen!

Vi har varit i stugan sen i onsdags och det har varit kanonhärligt men lite läskigt att åka på slaskig is med skoter när det är varmt nog att ha bikini på sig.
Egentligen skulle vi ut och fiska lake på lördagskvällen, som vi gör nästan alla vinterkvällar i Gråträsk, men iom att vi fick köra på barmark hela vägen till isen så bestämde vi oss för att lördagens dagstur fick bli den sista för denna vinter.

Nellie gillade stuglivet som tur är för detta är ju vad hennes mamma och pappa gillar allra mest.
På valborgsmässoaftonen gick vi till byns majbrasa, det var en liten upplevelse! De bjöd på bla kaffe men man fick räkna med att det kunde serveras i en bättre begagnad mugg. Jag antar att de inte hade räknat med att 6 st till skulle komma på deras majfirande!!
Jacob och Alma har turats om att hålla Nellie och skjutsa henne i vagnenså lite "extrahjälp" har man fått.
I morgon blir det palt hos svärmor men först ska jag hålla Cajsa i handen för hon har bestämt sig för att pierca naveln.

På tal om nåt annat nu ser jag att grannarna håller på att sätta ihop studsmattan, å det är ju ett tydligt vårtecken.
Underbar är den här tiden på året när dagarna bara blir längre och varmare.

På tal om nåt annat 2;Nellie har fått en lite starkare pencillin för hon har visst några bakterier i näsan som vi vill ha bort!! Tyvärr så får hon lite bieffekter av medicinen i form av magknip och lös i magen.

På tal om nåt annat 3; På tisdag kommer de hit från PiteåTidningen så vi kommer att behöva städa i morgon. Det är tur att detta inte är ngn inredningsblogg för jag är verkligen inte kunnig eller speciellt intresserad av inreda och städa. Dock så vore det ju lite pinsamt/onödigt att skylta med sin obryddhet på bilder i tidningen, så i morgon åker dammsugaren fram och påskpyntet (som jag självklart inte har ställt fram själv)bort.
Grannflickan Maja frågade faktiskt i början av veckan om jag hade glömt ta bort påskgrejerna och i ärlighetens namn så hade jag aldrig tänkt på att de var framme om hon inte hade påpekat det.

Nu ska jag krypa ner i soffan med make och dotter för att se om Sverige kan spöa skiten ur Schweiz.

Jag bjussar på lite bilder från veckan som gått:

Gumman i sin rosa fina hoppgunga!


Sigge prövar Nellies babygym som hon har fått av kusinerna!


Alma och Nellie posar för kameran i soffan i stugan.


Middagsdags på valborg-Grillat är godast!


Jacob och Macke är laddade inför kvällens majbrasa.



Adios amigos

Kommentarer
Postat av: /B

Hejsan, blir jätteglad om du mejlar mig, vill fråga en sak:

[email protected]

2009-05-04 @ 15:45:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0