I'm back!

Efter ett låååångt uppehåll så är jag tillbaka i bloggvärlden:) Anledningen är att vi är på G för adoption nr 2 och har den 29 februari skickat våra handlingar till Colombia. Våran tanke var ju att adoptera från Sydafrika ännu en gång för jag menar WOW vilken unge det landet gav oss!! Tyvärr så är väntetiderna enormt långa därifrån nu så vi har efter många samtal och funderingar valt attentat land. Vi har fått erbjudande att skicka till två andra länder men Colombia kändes bäst för oss. Självklart så har jag läst allt jag kommit åt om Colombia och då speciellt Cali och Chiquitines som barnhemmet heter där våra papper är. Väntan på att få barnbesked är lika oviss som förra gången, det kan ske närsomhelst fr.o.m. Nu och ett år framåt. Vi kommer ha ca 1 månad på oss att fixa allt med resan efter det att bb har kommit. Nellies adoption kostade ca 200 000 och den här kommer nog landa på ca 340 000 så om ni ser en frusen och skitig Ante runt om i kommunen så är det bara jag som har skickat ut honom att samla burkar;) Så där ja! Nu är ni lite uppdaterade på adoptionsfronten. Vi i familjen mår hur bra som helst. Nellie har hunnit fylla tre år och är charmig ena sekunden och ett litet monster nästa, och jag måste säga att den beskrivningen stämmer gode bra på Cajsa också fast hon har i höstas blivit sjutton år:)) Jag ska lägga in nån trevlig bild senare.

Kommentarer
Postat av: Sara

Kul att du är tillbaka!! Ska följa er resa med spänning och jag hoppas att ni inte ska behöva vänta allt för länge!! :-)

2012-03-13 @ 22:16:16
URL: http://Lillastrumpen.blogspot.com
Postat av: Ninna

Tack Sara och grattis till erat nyförvärv:))

2012-03-13 @ 22:39:24
Postat av: Eva

Gud så spännande. Håller tummarna för er! Kram

2012-03-14 @ 07:28:08
Postat av: Malin

Men välkommen tillbaka! Och tack för i söndags, E vill att Nellie ska komma tillbaka och leka. :-) Vi får ses snart igen, kram!

2012-03-14 @ 08:14:00
Postat av: Ninna

Det är bra du håller tummarna Eva, ju fler tummar ju bättre;)

Malin, det är vi som ska tacka.

Jag såg nu att min Ipad valde att skriva attentat land fast det skulle vara ett annat land, haha!!

2012-03-14 @ 11:40:19
Postat av: Annelie

Häääärligt!! Vi håller åxå tummar och tår för er!

Kramar och ett jätte lycka till!!



//Annelie,Micke och Tim

2012-03-14 @ 11:47:13
Postat av: Maria Holm

Ja vad kul att du äntligen börjar blogga igen! Det ska bli kul att läsa om ert barnbesked och er framtida resa. Du kanske ska börja samla burkar redan nu, för det lär ju bli dyrt. Jag har inte gjort annat än att samla burkar sedan vi hämtade vår lilla tjej Dana ;)

2012-03-14 @ 21:52:23
URL: http://holmlundgren.blogspot.com
Postat av: Linda.L

Ääääääntligen :))))

Funderar om jag också snart måste starta upp en blogg, kanske får gå en kurs hos dig först. Kram min älskade vän!

2012-03-15 @ 12:09:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0